| | | | Aanbeveling EV Belgium: Het bevorderen van rotatie bij publieke laadpunten EV Belgium ondersteunt de wens van overheden om het gebruik van publieke laadinfrastructuur te optimaliseren en laadpaalkleven te ontmoedigen. De voorgelegde two-pager verwijst hierbij naar de argumenten uit de uitgebreide analyse in bijlage.
Zoals u kan vaststellen in deze brief, en op basis van de analyse, pleit EV Belgium dan ook voor het toepassen van ‘drempeltarieven’ op publieke laadinfrastructuur. Lees de publicatie | | | | Standpunt: Lokale belastingen op laadpunten, een slecht idee! Naar aanleiding van verschillende besprekingen binnen lokale gemeenten in België, wenst EV Belgium via dit standpunt lokale overheden te adviseren in hun keuzes om laadpalen te belasten. EV Belgium betreurt deze evolutie en onderstreept graag een aantal argumenten waarom er betere oplossingen bestaan. We maken hierbij een gedeeltelijk onderscheid tussen publieke laadpunten op het publieke domein (vaak concessies) en publiek toegankelijke laadpunten op het private domein (de zogenaamde semi-publieke laadpalen). Lees de publicatie | | | | |